PŘIPRAVUJEME: Velikonoce v Perníkové chaloupce (30.03.2024 v 11:00 hodin)

Trasa Javorník - Travná - Javorník [ Turistická trasa ]

Javorník - Račí Údolí - Travná - Sedm křížů - Javorník
Typ: pěší
Náročnost: náročná
Délka: 28 km

Náročnost: trasa náročná svojí délkou, vedená převážně po lesních cestách Občerstvení: Javorník, vybavit se, na cestě minimální možnosti občerstvení
Počátečním místem výletu je město Javorník, ležící v podhůří Rychlebských hor, nad nímž se tyčí zámek Jánský vrch. Na zámku je instalována jedinečná sbírka dýmek a kuřáckých potřeb. Od zámku je krásný pohled na město i na polské Otmuchowské a Nyské jezero.
Od zámku se vydáme po červené značce k rozcestí Čertovy kazatelny, skalní útvar s výhledovou plošinou. Začíná zde zelená spojka do Račího údolí. Pokračujeme ke zřícenině hradu Rychleby, stojící na skalním ostrohu Přilbového vrchu. Sestoupíme do údolí Račího potoka k informačnímu místu Pod Rychleby a po modré značce půjdeme romantickým údolím podél toku a vystoupáme až na státní hranici, kterou tvoří zalesněný hřbet Koníčka, Čedičového vrchu a Travné s výhledy do Polska. Sejdeme do obce Travná s turistickým hraničním přechodem. Modrá značka nás přivede k poutní kapli P. Marie Salettské, u níž je umělá jeskyně s radioaktivním pramenem.
Vystoupáme k rozcestí Nad Travnou, odbočíme vpravo na zelenou značku, která nás dovede k rozcestí Sedm křížů s žulovým křížem z třicetileté války. Po lesní cestě klesáme Komáří dolinkou podél Hraničního potoka. Souběžně s červenou značkou dojdeme k dětskému táboru a dále po silnici se dostaneme zpět do Javorníku. Zelená značka nás dovede až k nádraží.