PŘIPRAVUJEME: Velikonoce v Perníkové chaloupce (30.03.2024 v 11:00 hodin)

Turistická trasa Staré Město - Stříbrnice - Králický Sněžník [ Turistická trasa ]

Název trasy : Staré město-Stříbrnice-Kaplička-Nad Adéliným pramenem-Kralický Sněžník-chata Návrší-Staré město

Typ : pěší
Náročnost : náročná
Čas.náročnost : celodenní
Info o trase : délka - 24,5 km, čas - 7,5 hod.
Převýšení: 905 m, snížení: 885 m
Nejnižší bod: 538 m
Nejvyšší bod: 1424 m
Průchodnost trasy : celoročně

Popis trasy:

Příjezdové místo: Staré Město pod Sněžníkem, vlak, koncová stanice tratě č. 292, autobus z Hanušovic.
Výchozí bod: železniční stanice Staré Město pod Sněžníkem.
Časový rozvrh: Staré Město pod Sněžníkem - Stříbrnice, kostel 4 km (1 a 1/4 hod.) - Kaplička 2 km (1/2 hod.) - Nad Adéliným pramenem 2 km (1/2 hod.) - vrchol Kralického Sněžníku 4,5 km (1 a 1/2 hod.) - Nad Adéliným pramenem 4,5 km (1 a 1/2hod.) - chata Návrší 1,5 km (1/2 hod.) - Stříbrnice, kostel 2 km (1/4 hod.) - Staré Město pod Sněžníkem 4 km (1 a 1/4 hod.).
Celkem 24,5 km, 7 a 1/2 hodiny.

Náročnost: náročná trasa s dlouhým výstupem na vrchol Králického Sněžníku.
Nejvyšší bod: Králický Sněžník 1424 m.

Pozoruhodnosti: od Starého Města pod Sněžníkem romantický pohled na pásmo Sušiny a Králický Sněžník; při cestě do Stříbrnic zbytky obraného systému z let 1936 - 1938; pramen řeky Moravy, výhledy z vrcholu Králického Sněžníku.

Popis trasy:

Na trasu nastoupíme na železniční stanici ve Starém Městě pod Sněžníkem. Modrá značka nás po chvíli vyvede ze zástavby a polní cestou kolem obranných pevnůstek, tzv. řopíků, se dostaneme na začátek obce Stříbrnice. Obcí stoupáme až ke kostelu, zde odbočíme vpravo a prudkým stoupáním se dostaneme na hřeben. Odbočíme vlevo a lesní cestou se po krátké chvíli dostaneme k informačnímu místu Kaplička. Zde se k nám z pravé strany připojí červeně značená cesta od chaty Paprsek. Pokračujeme po lesní cestě v souběhu s červenou značkou stoupáním k místu Nad Adéliným pramenem. Stoupáním zatáčkami se dostaneme do sedla pod Králickým Sněžníkem, kde přiblížíme státní hranici s Polskou republikou. Odtud pokračujeme k rozcestí kolem místa Nad Sněžnou chatou k rozcestí a po žluté stoupáme kolem sošky slůněte a pramene řeky Moravy (1380 m) až na vlastní vrchol Králického Sněžníku. Na vrcholu stála kdysi na polském území rozhledna, která byla z bezpečnostních důvodů v r. 1973 zbourána, zachoval se kamenný trojmezník, označující někdejší historickou hranici království českého (K. B.), markrabství moravského (M. M.) a hrabství kladského (G. G.). Z vrcholu je kruhový rozhled na celý hřeben Hrubého Jeseníku, Orlické hory, za dobré viditelnosti lze spatřit i Olomouc, Beskydy, Krkonoše a polské Soví hory. Z vrcholu se vracíme stejnou cestou až k místu Nad Adéliným pramenem. Zde odbočíme vpravo na žlutě značenou cestu, lesní pěšinkou se dostaneme k rokli nad potokem Stříbrňákem, kterou překonáme po můstku a po lesní cestě přijdeme k chatě Návrší. Od chaty prudce klesáme kolem lyžařského vleku na horní konec obce Stříbrnice. Po silnici dojdeme ke kostelu, odtud se již známou modře značenou cestou vrátíme do Starého Města pod Sněžníkem.